Kuvia ja juttuja yhdistyksen kalareissuilta

Kaikki yhdistyksen vuosien varrella tekemät matkat on kerätty tänne

Satunnaisia kuvia, joita olemme saaneet jäseniltämme löytyy täältä

Useamman vuoden tauon jälkeen ja jäsenten toiveesta olemme nyt järjestäneet vuosina 2015-2018 joulukuussa jäsenmatkan Ahvenanmaalle.

JÄSENMATKA  5.12.-9.12.2018 AHVENANMAA

JÄSENMATKA 2017 AHVENANMAA

8.12.17 klo 02:58 Mökki, Hammarudda

Mökki on sama ku viime vuonna, eli puitteet ovat tutut. Ja kuten ajasta voi päätellä, olen edelleen hereillä. Tero kuorsaa ku nuhainen sarvikuono ja kaikki muutkin ovat unten mailla. Ite kahvia juoneena yritän päästä nukkumaan mahd. pian. Saavuttiin mökille 01:45 ja jaettiin huomiset alueet niin et Olli ja mä lähetään Eckeröhön, kun Tero, Vp ja Juho menevät Hammaruddaan. Tuulet ovat hyvältä suunnalta, mut hiukan kovat. Saa nähdä mitä huominen tuo mukanaan.

klo 07:45 Mökki, lounaistuulta 9-10m/s puuska 17m/s, poutaa

Herätty on, vaik ei hirveesti nukuttu. Kohtapuoliin aamupalaa nassuun ja sit kohti rantaa. Saa nähä löytyykö kalaa..

klo 17:44

Kalasta palattu. Tero 3, Juho 1, Olli 2, mä ja Vp mp:t. Ainoat tapahtumat mulla oli yks tärppi, ja se et löysin pullopostia. Lähettäjänä 6-v poika (?) Nova, Lemlandista. Täytyy vastaus hänelle kirjoittaa, kunhan pääsen kotiin. Olli valmistaa pastaa ja lihakastiketta, ja alkupaloina suolakurkkua, smetanaa ja hunajaa. Sit TPS-peli ja saunaan. Lisäys: HPK-TPS 3-4 Hunajata!! :D

9.12.17 klo 07:00 Mökki, lounaistuulta 9 puuska 15, pilvistä

Aamupalalla ja eväsleipiä tehdessä. Yö sujui hyvin, sain jopa nukuttua 3 tuntia enemmän ku ed. yönä. Tänään vuorossa Hammaruddan alue. Saa nähä löytyykö kalaa. Eilen olin ite niin poikki et motivaatio loppui kesken. Josko tänään jaksais kalastaa koko päivän hieman pirteämpänä.

klo 16:56 mökki

Käytiin Ollin kanssa kolumassa Hammaruddan paikkoja. Aluks Stenrävenille, mut siel oli parkkiksella 2 autoa, ni suunta muualle. Kopastiin useampikin paikka mut vasta kolmas paikka antoi saalista. Olli veti lyhyeen aikaan neljä kalaa ylös. Ite koitin samaa aluetta, mut ilman tulosta. Illaksi siirryttiin viimeiseen paikkaan ja puolen tunnin kalastuksen jälkeen oli mun eka Ahvenanmaalainen taimen haavissa. Eihän ton yhden kalan saamiseksi menny ku 3 päivää ja risat, tosin kahtena vuonna. Kaikki meidän kalat olivat alamittaisia, suurimman ollessa n 48cm. Pojat ei o viel saapunu Eckeröstä, päivitän saaliin kunhan saapuvat.

Klo 17:25

Pojat saapu just. Vp 2kpl, Tero ja Juho mp:t.

Lisäys: Ässät-TPS 2-7. HUNAJATA!!!

10.12.17 klo 23:05, kotona

Aamulla herättiin hiukan epätahtiin, ku mä nukahdin vissiin ekaks jo saunan jälkeen. Vp ja Tero lähtivät kalaan Stenrävenille, Olli mökkiniemen kärkeen ja Juho ja mä kallioliipalle. Mulle tuli enemmän tapahtumia puolen tunnin aikana, ku mitä mulla oli ollu kahdella eri reissulla ja 4pv kalastuksella yhteensä, mut ei mtn haaviin asti, Vp sai yhden, Juho yhden ja Olli kaksi. Näin ollen koko reissun saldona 17kalaa, henk.koht saldoina 8-3-2-2-1.

Hyvä reissu, oli jälleen hauskaa. Ensi vuonna luultavasti uudestaan.

-Aleksi

AHVENANMAA 8.-11.12.2016

Pe 9.12. klo 02:38

Lähettiin iltalaivalla, Viking Grace, klo 20:55 Turun satamasta liikkeelle. Ekaksi suuntana buffettipöydän herkut. 2 tunnin ruokailun aikana noutopöydän antimet käytiin läpi perusteellisesti.

Siirryimme Rockbarin puolelle, jossa 2 eri trubaduuria "viihdytti" matkaamme kohti Långnäsin satamaa, jonne saavuimme 01:05.

Reilun puolen tunnin ajon jälkeen saavuimme mökille, jossa muut jäsenet jo vetelevät hirsiä. Itse reissun aikana liikaa kahvia juoneena odottelen, et unimasa tulisi.

Huomisen (tai siis tänään, huom. kellonaika) aluejakona Olli ja Vp - Eckerö; Juho, Tero ja mä - Hammarudda. Sit lauantaina toistepäin.

Tästä huo.. eiku aamuun.

Pe 9.12. klo 22:11

Aamusta auringonlaskuun rannalla, saldona Tero 5kpl (suurin 65cm), Ville 5kpl, Olli 2kpl, Juho ja mä mp:t. Et sillainen päivä.

Nyt saunassa käyneenä, iltaruuan syöneenä elbaillaan mökin olohuoneessa. Olli laittoi iltaruuaksi spaghettia ja jauhelihakastiketta. Oli todella hyvää, Kiitos.

Huomenna on päivä uus...

La 10.12.

Aamusta vaihdettiin alueita, ja meidän autokunta lähti kohti Eckerötä. Nakattiin ensimmäistä aluetta jonkin aikaa ja oltiin just miettimässä, et kopastaan yks kohta vielä ja jatketaan sit toisaalle, ku kuului huuto.

Juholla kala kiinni! 1,6m jigikepillä hän onnistui saamaan ekan meritaimenensa 63cm itämeren torpedon. Allekirjoittanut auttoi haavimisessa, joka meni joten kuten sääntöjen mukaisesti, tosin onneksi ei pieleen. Mittaus, kuvat ja kala takaisin.

Loppupäivä olikin heittoharjoittelua, kalat jäivät uupumaan.

Toinen autokunta vietti päivän Hammaruddassa, josta tulivat iltapistolle Eckeröhön, josta Olli onnistui saamaan yhden kalan.

Loppusaldona Olli 3, Ville 5, Tero 5, Juho 1 ja silleen.

Su 11.12.

Mökillä oltiin edelleen klo 9:31, joten ei menty aamukalaan ollenkaan. Tosin pakkasasteet ja itätuuli pitivät huolen ettei tarvinnutkaan.

Aamupäivä kului syödessä ja rupatellessa ennenkuin pakattiin tavarat, autot ja siivottiin mökki.

Lautta kotiin lähtee 13:25, kiitos Ahvenanmaa, mä palaan vielä.